Een succesvol boekjaar voor HELUKABEL

De fabrikant van verbindings technologie viert de op één na hoogste omzet in de geschiedenis van het bedrijf.

Administration Building HELUKABEL

De HELUKABEL Groep kijkt terug op een succesvol boekjaar 2023. Met een jaaromzet van bijna 1,1 miljard euro heeft de leverancier van systemen voor elektrische verbindings technologie de op één na hoogste omzet in de geschiedenis van het bedrijf behaald. HELUKABEL heeft voor het eerst de grens van één miljard euro overschreden in 2022.

Dit aanhoudende succes is mede te danken aan de ongelofelijke internationale groei van het bedrijf. HELUKABEL wordt momenteel vertegenwoordigd door 69 vestigingen in 40 landen, waarvan de nieuwste in Marokko, Ierland en Colombia zijn gevestigd. Onlangs werd een nieuwe productiefaciliteit voor kabels en draden voltooid in de Chinese stad Changzhou. Dit was de grootste investering in de geschiedenis van het familiebedrijf uit Duitsland. HELUKABEL breidt ook voortdurend zijn productiecapaciteit in Duitsland uit en breidt zijn portfolio uit met nieuwe 'turn-key' systeemoplossingen.

"De duurzaamheid van ons succes in het licht van toenemende economische onzekerheid is voor ons zowel een bevestiging als een motivatie," zegt Managing Director Marc Luksch. "Het laat zien dat we op de goede weg zijn met ons langetermijndenken en onze focus op de behoeften van onze klanten. En we zijn van plan om deze koers in de toekomst voort te zetten." Om dit te bereiken, rekent Luksch ook op de nu bijna 2.500 werknemers van HELUKABEL, zeggende: "hun inzet en expertise zijn wat onze klanten blijven overtuigen en ons onderscheiden van de concurrentie."